Aankomst In China - Reisverslag uit Chengdu, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Aankomst In China - Reisverslag uit Chengdu, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Aankomst In China

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

23 April 2014 | China, Chengdu

Na ongeveer 10uur vliegen met British Airways vanuit Londen landden we in Chengdu. We hadden veel geluk want de vlieger was nog niet voor de helft bezet! Dus iedereen kon gebruik maken van 3 zetels om op te slapen!
Bij aankomst passeerden we zoals altijd langs de douanen controle. Ik zag die beambte naar Herman kijken en ineens zei hij: I like your beard, he's very sexy. Ja, hij had natuurlijk wel een beetje gelijk! Kijken mocht,
maar....
Met de airportbus en daarna met een taxi werden we naar het Traffic Inn Hostel gebracht: basic maar proper.
Chengdu telt evenveel inwoners als België, het klimaat is vochtig en het is hier nu 26°C dus warm genoeg!
Na aankomst in ons hotel gingen we geld wisselen in de Bank of China, waar we onmiddellijk naar een aparte ruimte geloodst werden. We hadden geld van Nieuw-Zeeland en euro's die gewisseld moesten worden. Na een half uur wachten kwam er een security agent met een rekenmachine binnen en hij tikte het bedrag in dat we zouden krijgen voor ons geld. We vonden dat nogal weinig, maar dat was de rate zei hij.
Dus we wisselen en wilden daarna een bewijs, dat kon hij ons niet geven.
Bleek hij een handeltje in het zwart opgezet te hebben in de bank. We hebben direct ons geld terug geëist, wat geen probleem was!
Morgen proberen we een andere bank!

• 23 April 2014 - 14:42

Frieda Vanslembrouck:

hallo herman en roos,

blij dat je zo goed aangekomen bent,en hoop dat we jullie kunnen volgen

de groetjes ook van julien

en van mij natuurlijk ook tot volgend verslag xx

• 23 April 2014 - 19:45

Wendy Troch:

Hallo allebei

ik zit in Naomi's klas en kreeg van haar de link door! Wij waren vorig jaar in China en hebben daar gewoon met onze Mastercard geld afgehaald, geen gedoe met slinkse bankbeambten en een tamelijk goede wisselkoers.

Geniet van jullie reis, ik ga hier zeker volgen.

Vriendelijke groeten
    Wendy Troch

• 23 April 2014 - 20:41

Werner En Karin:

hallo avonturiers!

als mijn baard lang genoeg is dan ga ik ook eens naar daar.
    tegen die tijd is het hopelijk een vrouwelijke beambte.

al goed dat ge uw geld hebt teruggekregen(dank zij die baard),voor het zelfde geld had ge 3 weken gratis hotel.

in elk geval tof dat ge terug een reisverslag maakt.
    we zullen met alle plezier jullie gaan en wandelen volgen.
    we wensen jullie een zeer toffe vakantie!

groetjes.