Chengdu dag 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Chengdu dag 2 - Reisverslag uit Chengdu, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Chengdu dag 2

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

24 April 2014 | China, Chengdu

Herman heeft het woord vakantie wel erg letterlijk genomen, hij heeft 15 uur aan één stuk geslapen!
In de voormiddag wisselen we genoeg geld voor de ganse reis, zodat we onderweg niet in de problemen geraken!
Een taxi voert ons naar de Gouden Ram Tempel, de oudste en grootste Taoïstische tempel van Chengdu. Er hangt een mist van wierook.
Gelovigen schudden met een doosje stokjes tot er één naast valt.
In dat stokje staat een voorspelling gegrift.
We wandelen in een nabij gelegen park, waar Chinezen vooral samenkomen om thee te slurpen en gezellig bij te kletsen.
Maar er wordt ook gezongen, gedanst en een soort bordspel met blokjes gespeeld. Wij kijken gewoon toe en krijgen al vlug een portie pindanoten toegestopt! Lekker!
Langs een traditionele gebouwde Chinese straat met houten huizen, wandelen we naar het busstation, waar we in de rij aanschuiven om 2 tickets te kopen voor onze 8 uur durende busreis van morgen.

• 24 April 2014 - 12:38

Mieke:

ha leuk jullie reisverslag te ontvangen, we volgen jullie op de voet haha, leuk, we kijken al uit naar het volgende uitstapje.
    kusjes mieke

• 24 April 2014 - 12:59

Vera:

Herman droomde vermoedelijk van die beamte aan de douane. Een wens- of angstdroom?

• 24 April 2014 - 13:31

Frieda Vanslembrouck:

hallo ,fijn dat herman zijn uurtjes ingehaald heeft je hebt zo te horen al wat moois gezien ok de foto is mooi
    veel geluk met de bustrip van morgen,we volgen

julien en frieda xx

• 24 April 2014 - 21:18

Iris Deruyter:

Hoi Roos,
    Blij om via deze weg nog iets van jou te horen!
    Ziet er alweer veelbelovend uit. Genieten jullie er maar lekker van. Ik kan alleen maar mee genieten van jullie verslagen. Super.xxx

• 24 April 2014 - 21:21

Frank;antoinette:

hoi roos en herman , laat jullie nie doen daar he !! in het verre china !! geniet van jullie reis

• 24 April 2014 - 21:22

Frank;antoinette: