onderweg naar Kangding - Reisverslag uit Kangding, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu onderweg naar Kangding - Reisverslag uit Kangding, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

onderweg naar Kangding

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

25 April 2014 | China, Kangding

Met een naar Chinese normen luxe dubbeldek bus vertrekken we om 9u naar Kangding.
We zullen vandaag 325km afleggen en stijgen naar een hoogte van 2560m.
Stipt om 12u houden we halt aan een restaurant voor een eet- en plasstop.
Het eten wordt er in snel tempo naar binnen geschrokt. Eén blik op de keuken en we besluiten om maar eens een maaltijd over te slaan. Potten met varkensmest staan er tussen de dampende rijst.
Dan maar naar toilet. Drie putten op een rij met voor elk gat een volle korf met gebruikt wc papier.
De ammoniak geur prikte in mijn neus. Blijkbaar was ik de enige die er last van had want aan de geluiden achter mij te horen, genoten de dames ervan.
Om 12:30u werd er luid getoeterd en iedereen haastte zich naar de bus
Onderweg hadden ze de baan opgebroken, waardoor we een vertraging van 2u opliepen + nog een aantal obstakels. Als we Kangding binnenreden hadden we er een busrit van 10:30u opzitten i.p.v. 8u.
Het is er 8°C en het regent! Na een half uur wachten in de kou, vinden we eindelijk een taxichauffeur
die kan lezen en ons naar het hostel rijdt .
Een lekkere vegetarische pizza met fritten en een luxueuze suite maken veel goed!

• 25 April 2014 - 18:54

Ellen:

Leuk jullie op deze manier te kunnen volgen. Jullie hebben best al heel wat beleefd. Een goede reis gewenst en geniet er van!

• 25 April 2014 - 21:33

Harry:

je moest dat wc papier omdraaien en langs de andere kant gebruiken

• 25 April 2014 - 21:37

Werner:

groetjes vanuit het zeer zonnige belgie,21° warm en droog hier in de kempen.

wat die wc betreft,in de jaren zeventig toen ik op bezoek was bij mijn overgrootmoeder daar was ook zo een buiten wc met een put maar dat was zonder korf denk ik (wel met krantenpapier).

ondertussen volgen we op google waar jullie ongeveer zijn.
    kangding is blijkbaar geen kleine stad.

aan de gletsjers te zien en de bergen zitten jullie blijkbaar ook wat hoger daarom misschien de koudere temperaturen zeker.

bedankt voor het reisverslag.
    groetjes en nog veel plezier.

• 25 April 2014 - 22:10

Frieda Vanslembrouck:

herman en roos,

jullie hebben al wat mee gemaakt,met dat een en een lange busreis en nog van dat toilet gezwegen

jullie zitten blijkbaar al in de bergen

prettige voortzetting van de reis