Kangding, een Tibetaanse stad - Reisverslag uit Kangding, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Kangding, een Tibetaanse stad - Reisverslag uit Kangding, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Kangding, een Tibetaanse stad

Door: Roos

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

26 April 2014 | China, Kangding

Eerst en vooral bedankt voor jullie leuke reacties en nuttige tips.
Kangding is inderdaad een redelijk grote plaats met 35.000 inwoners. De stad wordt doorkruist door een kolkende rivier, waarover gezellige bruggetjes hangen.
Kangding ligt op de grens van China en Tibet. Toen de Chinezen Tibet hebben '''''overgenomen''''' hebben ze Tibet verdeeld in Centraal Tibet (dat we 2 jaar geleden bezochten) met als hoofdstad Lhasa en de rest van Tibet dat versnipperd werd over verschillende Chinese provincies .
Ondanks verwoede pogingen van de Chinezen om de Tibetanen te beïnvloeden, hebben ze toch enigszins hun identiteit weten te bewaren. Getuige hiervan zijn de druk bezochte tempels, de klederdracht en de Tibetaanse symboliek die men overvloedig in de stad terugvindt. Toch valt het niet te ontkennen dat de Chinese invloed groot is.

Kangding is ook eeuwenlang een handelsstad geweest tussen Chinezen en Tibetanen. De Chinezen kochten jak huiden en kruiden van de Tibetanen uit Lhasa, die dan op hun beurt vooral in de Chinese thee geïnteresseerd waren.
Ons Tibetaans ingericht hostel ligt op een heuvel met zicht op de vallei en de beboste heuvels. In de verte zien we al enkele besneeuwde bergtoppen.
We houden het rustig vandaag, het is trouwens schitterend wandelweer: af en toe zon en een fris windje! Eerst bezoeken we een Tibetaans klooster, waar juist de bel wordt geluid voor het middagmaal. Alle monniken snellen met een kommetje naar de keuken. We worden uitbundig uitgenodigd, maar hebben nog geen honger!!!
Daarna dalen we af naar de stadskern en kuieren rond tussen Chinezen en Tibetanen. De mensen zijn super vriendelijk . Als we ons neerzetten hebben we haast onmiddellijk gezelschap! Ook tijdens de wandeling worden we zeer veel aangesproken en bekeken, TASHI TELE ( Hallo ) klinkt het heel de tijd. Leuk!
Rond 18u zijn we terug in onze kamer, waar we op Skype gaan met onze kinderen en Andy! Een moment waar we altijd naar uitkijken!
Op ons terras speelt Herman wat gitaar tot jolijt van de Tibetanen en onze kinderen op Skype.

• 26 April 2014 - 16:02

MIEKE:

een gelukkige verjaadag aan Roos gewenst.
    Prachtige foto s bij je reisverslag. Zo ken ik Roos een beetje stout he die foto van den Herman haha.

• 26 April 2014 - 20:52

Katia:

Helloooo!
    Geniet ervan!!!!!
    Ziet er tot hiertoe al zeer de moeite uit...

• 26 April 2014 - 21:02

Harry:

Thashi tele betekent wel wat heb jij een mooie baard en dat met glinsterende oogjes gezegd zijnde .

• 26 April 2014 - 21:07

Harry:

ik was nog iets vergeten te zeggen , morgen nen gelukkige verjaardag van ons allen en ook van moemoe en nonkel theo en van loeka nen dikke poot, maak er een chinees feestje van .

• 27 April 2014 - 00:22

Werner:

ziezo,net terug van een bbq.
    jullie hebben een hotel met wellnes heb ik gezien op de foto met Herman.
    en wij maar denken dat jullie primitief op vakantie gingen.

een gelukkige verjaardag ook voor Roos gewenst!

toch spijtig voor Herman dat hij morgen David Jackson niet kan zien,maar eerlijk gezegd denk ik dat het daar leuker is.

tot de volgende,want het is nu bedtijd voor ons.

• 27 April 2014 - 10:28

Harry:

happy birthday to you, happy birthday to you, happy birthday dear Rozeke, happy birthday to you en nog een specialeke van ons moeder erbovenop,psst,psst,psst .koele badkamer.

• 30 April 2014 - 16:48

Naomiiiii: