Overnachten in klooster op heilige berg Emeishan - Reisverslag uit Chengdu, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Overnachten in klooster op heilige berg Emeishan - Reisverslag uit Chengdu, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Overnachten in klooster op heilige berg Emeishan

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

24 Mei 2014 | China, Chengdu

Vrijdag: 23 mei
De kabellift naar de top was een echte klucht! De deuren van de lift gingen open en een honderdtal Chinezen zetten al tierend de spurt in naar binnen. Geen echte aanrader voor wie claustrofobisch is!
Na de eindhalte van de kabel, moeten we nog 20min te voet tot aan de top. Zittend op een zes tand olifant zien we het 7,38m hoge bronzen beeld van een godheid. De mist komt steeds meer opzetten,
tot er van het beeld niets meer te zien is. We besluiten om langs de steile trappen de berg af te dalen. 2:30u en we geven het op. Het zicht beperkt zich tot 5m en het begint ook nog licht te regenen. We overnachten in de eerstvolgende tempel die we tegen komen. De eerste tempels die gebouwd zijn in het park dateren uit de Han Dynastie en zijn gebouwd tussen de jaren 24 en 220.
Het comfort is beperkt, de prijs des te hoger! Het is er zeer vochtig en de mot zit in de dekens. Een put voor onze behoeften bevindt zich aan de andere kant, je hoeft maar op de geur af te gaan, alsook een kraan met koud water om je op te frissen!

Vervolg afdaling Emeishan
Zaterdag: 24 mei
Om 8u starten we aan het vervolg van de afdaling. We houden elkaar goed vast omdat de trappen soms gevaarlijk glad zijn (romantisch toch?) Onderweg zien we bavianen langs de weg, die het eten en drinken van passanten stelen. Met onze stokken kunnen we ze verjagen. Wie te lui is om de berg op en af te gaan, kan ook gebruik maken van 2 dragers, die je dan liggend in een draagstoel langs de steile trappen vervoeren. We leggen 15km af en dalen daarbij 1500m. Het laatste stuk nemen we de kabellift, dan de bus terug naar het hotel, waar we onze valiezen ophalen. Het is 13:30u. We halen nog juist een bus naar Chengdu van 14u voor onze eindbestemming. Want ik Roos wil wel eens shoppen de volgende dag in Chengdu

• 27 Mei 2014 - 13:18

Vera:

Afdalen klinkt gemakkelijk en het is inderdaad minder vermoeiend maar je moet heel de tijd focussen op het pad om nog te zwijgen over hoe belastend het is voor de knieën.
    Ik veronderstel dat shoppen = cadeaujacht. Ge gaat toch 1 en ander passen en er fotootjes van nemen?
    Tot binnenkort, het was een mooie tocht.

• 27 Mei 2014 - 17:11

Ellen:

Hallo Roos en Herman,
    Leuk dat jullie thuis het reisverslag nog afgemaakt hebben. Volgens mij hebben jullie een hele mooie reis gehad. Ik heb in ieder geval met plezier jullie vermakelijke verhalen gevolgd. Nu maar thuis even lekker uitrusten en weer aan het dagelijkse leven hier wennen. Is altijd moeilijk na een mooie reis is mijn ervaring. Bedankt dat ik jullie belevenissen op deze manier mocht volgen.

• 28 Mei 2014 - 08:39

Frieda Vanslembrouck:

sorry voor de late reactie maar ben toch bij geraakt nog één verslag lezen

weer zeer mooie avonduren,hartelijk bedankt dat we mochten volgen z waren we er een beetje bij

het is een mooie lange reis geweest waar je er na kan op terug kijken

geniet maar van je shoppen

frieda xx