Emei shan, 1 van de heiligste bergen in China - Reisverslag uit Emeishan, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Emei shan, 1 van de heiligste bergen in China - Reisverslag uit Emeishan, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Emei shan, 1 van de heiligste bergen in China

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

22 Mei 2014 | China, Emeishan

Vandaag wordt het een natuur wandeling. We rijden per mini bus naar Emeishan. Aan het busstation aldaar nemen we onze intrek in het jeugdhostel “Teddy Bear”. Iemand van het personeel spreekt er “Engels”! Het blijft bij een paar woorden. My English is not good! En daarmee moeten we het stellen.
Met een bus rijden we in de namiddag de Emeishan berg op. Hij behoort tot de 4 grootste Boeddhistische heilige bergen van China en heeft een hoogte van 3.099m. Her en der over de heuvels liggen Chinese tempels verspreid . Door het ganse park zijn er wandelpaden aangelegd. De natuur is prachtig, vol klaterende beekjes en watervallen. De Chinezen zijn talrijk. Overal staan er drank- en souvenirsstalletjes. Na 3u klimmen en afdalen keren we per bus terug naar ons hotel. Morgen gaan we terug, maar dan nemen we de bus en de kabellift naar de top en dalen dan in 2 dagen af. Onderweg overnachten we in het park, in een hotel uiteraard!

• 22 Mei 2014 - 17:11

Ellen:

Pas een beetje op met de apen daar. Ze waren rustig toen ik een paar jaar geleden in Emeishan was maar ze kunnen agressief zijn. Zeker als ze eten bij je ontdekken. Maar ik vond het prachtig op de top.