Op weg naar Tagong - Reisverslag uit Tagong, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Op weg naar Tagong - Reisverslag uit Tagong, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Op weg naar Tagong

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

30 April 2014 | China, Tagong

Woensdag 30 april
Om 8u staan we op want om 9u vertrekken we naar het dorp Tagong 110km verder, in het westen van Sichuan . Om 9u is er geen chauffeur te zien. Om 10u en om 11u ook niet! Blijkt dat er een strenge politiecontrole is. Elke wagen moet stoppen. Vele chauffeurs zijn niet in orde met hun papieren en daarom durven ze ook niet te rijden! Nu juist vandaag en het weer is stralend, geen wolkje aan de hemel! Uiteindelijk duikt er om 13u toch nog iemand op. De politiecontrole is gedaan!
De wagen is comfortabel, de weg is uitstekend evenals de chauffeur! De bosrijke omgeving verdwijnt. We klimmen langzaam naar de 4300m hoge pas die bekroond is met een stupa en gebedsvlaggetjes. Gelovigen strooien papiertjes rond op de pas met magische gebeden. We worden omringd door sneeuwbergen. Dan dalen we af naar 3600m en rijden we Tagong binnen, een Tibetaans gehucht met 1 stoffige straat en huizen in Tibetaanse stijl met Chinees dak. Aan het einde van her dorp ligt een groot plein met een tempel. Wij logeren ook op het plein bij Angela een Amerikaanse, die met een Tibetaan gehuwd is.
De welness is gedaan! Een bed en een tafeltje, that’s it! Nergens verwarming en ’s avonds is het koud op die hoogte! Gelukkig hebben we elkaar en een elektrisch deken in ons bed om ons warm te houden! Wat zijn we toch verwend, dat beseffen we nog maar eens!

• 30 April 2014 - 15:07

Vera:

Ruim op tijd naar de luchthaven voor je terugkomst lijkt me heel verstandig.
    Geniet er nog van, dat doe ik ook.

• 30 April 2014 - 15:14

Herman & Roos Permentier / Vercauteren:

Zullen we zeker doen.

• 30 April 2014 - 16:44

Naomiiiiiii:

IK WIL DIE HOOOOOOND!!!!!!!!!!!

• 30 April 2014 - 17:37

Ellen:

Ziet er mooi Tibetaans uit!

• 30 April 2014 - 19:10

Annie Van Richt:

prachtige foto's zo kunnen we van hier uit ook een beetje genieten van jullie prachtige reis

• 30 April 2014 - 21:48

Werner:

hallo,

leuke fotos in de sneeuw daar,mooier dan wanneer het groen is.
    heb de fotos vergeleken op internet.

gaan jullie misschien ook naar Danba?
    ligt oostwaarts van Tagong.
    vroegmiddeleeuwse stenen torens,eigenlijk een soort fortificatie.
    er staan er verschillende.
    ook een lange primitieve brug(ook met vlaggetjes waar jullie zo gek van zijn) over een brede rivier.
    er zal wel een bus of tram naartoe gaan denk ik.(info:delijn.be)

allee tot morgen dan zeker,
    en Herman,ben zondag niet gaweest naar DJ wegens te ver en te moe maar heb er weeral dik spijt van!

• 30 April 2014 - 22:29

Iris Deruyter:

Hoi Roos,
    Bij deze nog een late maar welgemeende gelukkige verjaardag! Zo te zien genieten jullie met volle teugen. Mooie foto's! Geweldige foto trouwens van jullie beiden onder de wol... Ik zou zeggen pak den Herman maar goe vast en geniet...( je bent trouwens nog geen haar veranderd) Heel veel groetjes xxxx

• 02 Mei 2014 - 12:46

Herman & Roos Permentier / Vercauteren:

Inderdaad gaan we naar Danba, maar in het terugkomen. Eerst proberen we Dege/derge te bereiken, verder mogen we niet. Dan komen we terug richting Chengdu en stopen we in Danba. Jij hebt meer info dan wij hier zeg!!!