Tagong graslanden - Reisverslag uit Tagong, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu Tagong graslanden - Reisverslag uit Tagong, China van Herman & Roos Permentier / Vercauteren - WaarBenJij.nu

Tagong graslanden

Blijf op de hoogte en volg Herman & Roos

01 Mei 2014 | China, Tagong

Tagong ligt aan de heilige berg Zhara Lhaste (5820m). Het grote klooster (Lhagang Gompa) op het plein aan ons hotel is gewijd aan de berg.
Tagong is omgeven door graslanden, de thuisbasis van vele Tibetaanse nomaden. Ze leven nog op de traditionele manier in tenten gemaakt van jak wol. We maken een wandeling over de groenbruine graslanden, waar jaks luieren en wilde paarden grazen, met aan de horizon sneeuwbergen.
De Kham bevolking is gehard door het weder, dit is te zien aan huh rode, gebarsten wangen.
De meeste mannen dragen cowboy hoeden en de vrouwen kleurige jurken en een vlecht in het haar. De andere bewoners van het dorp zijn tientallen stoffige, onverzorgde, wilde honden die overdag slapen, maar ’s nachts in roedels luidt blaffend rondlopen. Gelukkig hebben we oor stoppen bij, zodat we toch nog rustig kunnen slapen.
Overal waar Chinese toeristen zijn, smeken ze om met ons op de foto te mogen, wat we dan ook graag doen. Zie foto van onze fanclub! Het grappige is dat ze in ons hostel logeren. Elke keer als we uit onze kamer stappen en ze zien ons, is het een gegil! Ja, we voelen ons een beetje als BV’s.
Morgen rijden we door naar onze volgende bestemming: Ganzi!

• 01 Mei 2014 - 20:47

Frank En Antoinette:

hoi roos en herman

mooie foto's ,amai wa een reis moet da wel zijn !!! MAAR !!! DIENEN FANCLUB van jullie ,daar hebben wij wel onze bedenkingen bij hoor !!! hier in België noemen ze da VUILE JEUKSEL !!! ( niet van glaswol uiteraard he )

vele groeten uit de werkende Steenstraat in Rumst